Kundeservice
Ofte stillede spørgsmål
Hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål her, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os.
Hvilke typer betalingsmidler accepteres på hjemmesiden?
Hvilke typer betalingsmidler accepteres på hjemmesiden?
Vi accepterer følgende betalingsmidler, når du handler hos Nordicwoods:
- Dankort
- Visa
- MobilePay
- MasterCard
- Viabill
Er det muligt at dele betalingen op i rater?
Er det muligt at dele betalingen op i rater?
Ja, det er muligt.
Vi tilbyder at dele betalingen op gennem udbyderen Anyday. Det vælger du ved bestilling, og så vil du via Anyday kunne dele betalingen op i rater.
Hvilket produkt giver mest varme for pengene?
Hvilket produkt giver mest varme for pengene?
Vi prøver at give så mange informationer og specifikationer som muligt om hvert produkt.
Det kan være svært at regne ud, hvad der bedst kan betale sig, da det afhænger meget af dagsprisen.
VI vil altid gerne hjælpe med at finde det rigtige valg til dig, så tøv ikke med at kontakte os på chat eller mail.
Hvad gør Nordicwoods for bæredygtighed?
Hvad gør Nordicwoods for bæredygtighed?
Nordicwoods køber sit brænde fra leverandører, der køber fra europæisk, statsejet skovbrug - dvs. at der er sikret genbeplatning gennem de leverandører, som vi benytter.
Herudover planter Nordicwoods 1 træ i Danmark for hver kunde, der handler biobrændsel hos os. Du vil kunne følge med i vores arbejde med dette fremadrettet på siden Nordicwoods Trees.
Er det bæredygtigt at fyre med brænde?
Er det bæredygtigt at fyre med brænde?
Nordicwoods brænde er ovntørret kvalitetsbrænde, og den lave fugtighed sikrer et minimum af partikeludledning. Hvis du følger vores optændingsguide, så kan du være med til at minimere dette endnu mere. Den lave mængde af fugt i brændet og en korrekt optænding er med til at sikre et mere ansvarligt brændeforbrug, et bedre indeklima og en lavere partikeludledning.
Kan selve brændetårnet bruges i brændeovnen?
Kan selve brændetårnet bruges i brændeovnen?
Ja, alle vores brændetårne er produceret af ubehandlet træ. Det kan med fordel skæres op til perfekt optændingsbrænde. På den måde undgår vi ressourcespild, udnytter hele produktet og du får en god optænding uden sod og partikler.
Selve pallen er behandlet, så den kan ikke bruges, og må bortskaffes på anden vis. Vi tager desværre ikke pallerne retur.
Levering
Hvad indebærer gratis kantstenslevering?
Hvad indebærer gratis kantstenslevering?
Vi tilbyder gratis kantstenslevering til brofaste danske adresser. Chaufføren vil placere tårnet på det sted, han finder mest passende.
Ønsker du bestillingen leveret ind på grunden, kan dette tilkøbes for 99kr. når bestillingen færdiggøres på vores hjemmeside. Du kan angive ønsker til specifikt sted i kommentarfeltet når du lægger din bestilling. Levering ind på grund kræver fast underlag såsom faste fliser, asfalt, cement eller lignende. Her bedes du altid notere dine ønsker til leveringsstedet.
Kan jeg selv afhente produkter hos jer?
Kan jeg selv afhente produkter hos jer?
Nej, grundet fokus på online levering af produkter, har vi stoppet vores afhentningsservice.
Vi har dog gratis på alle ordrer over 1000 kroner, gratis levering af alle palleprodukter & billig levering af tilbehør.
Leveres tilbehør og brænde samlet?
Leveres tilbehør og brænde samlet?
Vi forsøger at levere alle bestillinger samlet. Det er dog ikke altid muligt af fysisk årsager at samle det med brændetårnet, så dele af ordren kan blive eftersendt med pakkepost.
Hvor lang er leveringstiden?
Hvor lang er leveringstiden?
På vores leveringer med palleløfter har vi dag-til-dag levering i hele Danmark. Det betyder, at du kan få det leveret allerede dagen efter bestilling ofte.
Vi leverer din bestilling indenfor følgende tidsrum alt efter hvilken leveringsform du vælger:
Kantstenslevering - 1-2 hverdage.
Køres ind på din grund med palleløfter - 1-2 hverdage.
Terrængående mobiltruck - 3-5 hverdage
Kan jeg få min bestilling kørt ind på min grund?
Kan jeg få min bestilling kørt ind på min grund?
Ja, du kan tilkøbe denne leveringsform, når du afgiver din bestilling. Husk at angive i kommentarfeltet, hvor på matriklen du ønsker bestillingen levereret. Stedet må også meget gerne markeres tydeligt, så fragtmanden ikke er i tvivl.
Levering ind på grund kræver, at der er fast underlag og plads til at transportere dine varer til det anviste sted. Du kan læse vores krav til adgangsforholdene under vores FAQ om 'Levering'.
Kan jeg selv vælge leveringsdato?
Kan jeg selv vælge leveringsdato?
Ja, du kan forudbestille op til 4 uger frem.
Du vælger datoen for levering i checkout, så vil vi forsøge på bedst mulig vis at efterleve dine ønsker.
Ved leveringer bestilt til specifik leveringsdato i fremtiden kan du blive opkrævet beløbet inden produktet er ankommet.
Bemærk: Dato kan ikke vælges for mobiltruck-leveringer, vi arbejder med et 48 timers leveringsvindue, og at der - som med alle andre typer af levering - kan opstå forsinkelser.
Kan jeg returnere eller ombytte min bestilling?
Kan jeg returnere eller ombytte min bestilling?
Ja, det kan du godt. Kontakt os hvis du ønsker dette på info@nordicwoods.dk. Bemærk, at vi ikke tilbyder gratis returnering af vores produkter.
Bemærk venligst også, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Du bedes udføre en udførlig kontrol af produktets kvalitet inden du flytter produktet fra stedet, hvor det blev leveret til.
Kan jeg annullere min bestilling?
Kan jeg annullere min bestilling?
Ja, det kan du godt, såfremt vi endnu ikke har pakket din bestilling. Fortryder du dit køb, bør du hurtigst muligt skrive en mail til info@nordicwoods.dk, og så vil vi forsøge at annullere den.
Har vi allerede afsendt ordren, så kan vi desværre ikke nå annullere den uden omkostninger. Du må i stedet sende ordren retur eller lade os forestå returneringen.
Du kan læse mere om de relevant takster i forbindelse med annullering af allerede afsendt ordrer i vores handelsbetingelser.
Hvad skal jeg være opmærksom på ved levering?
Hvad skal jeg være opmærksom på ved levering?
Det er vigtigt, at du tjekker tårnet ved ankomst. Hvis du tømmer pallen helt eller delvist, så har vi ikke længere mulighed for at ombytte tårnet.
Hvis der mod forventning er noget, du ikke er tilfreds med ved din leverance, bedes du sende udførlig billeddokumentation hurtigst muligt til info@nordicwoods.dk
Hvis leveringen mislykkes på grund af manglende opfyldelse af leveringsbetingelserne, vil der blive opkrævet et gebyr på DKK 795,- pr. palle.
I tilfælde af at det er nødvendigt at genudsende pallen eller pallerne, vil der blive pålagt et ekstra gebyr på DKK 500,- pr. palle.
Hvis du ønsker at annullere en ordre efter at varen er afsendt fra vores lager, pålægges et annulleringsgebyr på DKK 495,-.
Kan jeg nægte modtagelse af ordren?
Kan jeg nægte modtagelse af ordren?
Ja, det kan du godt. Du skal selv afholde de direkte omkostninger ifm.. tilbageleveringen af varerne. Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse. Lader du Nordicwoods forestå transporten ved tilbagelevering af varerne, forventes udgifterne højest at beløbe sig til ca. 800 DKK ekskl. moms per palle.¨
Kontakt os for nærmere aftale omkring returnering i forbindelse med nægtet modtagelse.
Mangler du stadig svar?
Kontakt os via kontaktformularen eller send os en mail, så svarer vi hurtigst muligt.