Gå til indhold
Nordicwoods - besøg vores nye butik!

Hurtig levering direkte til døren

+30.000 kunder

4.3 Trustpilot

Handelsbetingelser

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.

Købsgarantien gælder for forbrugere, der er bosiddende i Danmark, og den gør sig gældende, i så fald butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar inden for 60 dage efter et køb.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig som bruger. Det tager mindre end tre minutter. Din tryghed med PriceRunner

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se de endelige betingelser samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.


Generelle informationer

Kundehenvendelser
Email: info@nordicwoods.dk
Nordicwoods
En del af Novawood Aps Gruppen
cvr.nr.38185683
Hejreskovvej 10F
3490 Kvistgård
Etableret i 2016

 

1. Læs venligst disse handelsbetingelser inden du bestiller fra Nordicwoods.dk

Disse handelsbetingelser ”Handelsbetingelser” finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os.

Enhver reference til “dig” eller “din” betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til “vi”, “os” eller “vores” betyder Nordicwoods.dk. Hvis du ikke accepterer betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under “Fortrydelsesret”. Købelovens mangels regler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.

Bestilling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse.

Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne. En bestilling, som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os. Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark.

Nordicwoods er ansvarlige for korttransaktionen og de solgte varer. Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden eller via telefon til Nordicwoods. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i emails, breve eller fax.

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv. Når du klikker “Køb og betal”, vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under “Fortrydelsesret”. Vi sender en email med en kvittering for, at du har henvendt dig til os via vores Hjemmeside. Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl , da du foretog bestillingen så vil vi være klar til at hjælpe dig. Du modtager en ordrebekræftelse i en email. Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen
Du modtager via email en bekræftelse på aftalens indhold. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden.

Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på Hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

2. Betalingsmidler
Vi accepterer følgende betalingsmidler:

 

Dankort
Visa
Mastercard

 

Du vil blive pålagt følgende betalingsgebyr:

  • Dankort og E-dankort gebyrfrit
  • Danskudstedte Visa & Mastercard

     

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger

Betalingsprocedure

Betalingen for varerne vil først blive trukket fra kontoen når varen afsendes fra vores lager.

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter. Priserne er dagspriser.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Valuta
Priserne på Hjemmesiden vises i Danske kroner. Du kan udelukkende betale i Danske kroner.

Levering og vilkår ved forgæves levering

Leveringstid og område
Vi leverer normalt inden for 2–5 hverdage.
Levering sker til den adresse, du angiver ved bestilling, og vi leverer både til privat- og erhvervsadresser.
Levering sker på hverdage (mandag–fredag) oftest mellem kl. 08.00 og 16.00.

Prisen for levering afhænger af leveringsmetode, postnummer, vægt per palle og antal paller. Prisen starter ved 149kr og slutter ved 1995kr per palle. Prisen oplyses altid i checkout i forbindelse med købet.

Fragtmænd
Leveringen udføres af vores samarbejdende vognmænd, bl.a. Dansk Distribution, TjW Fragt og Danske Fragtmænd. Leveringstidspunktet kan variere afhængigt af vognmanden.

Generelle betingelser for levering

Levering sker som udgangspunkt til matriklens skel (kantstenslevering), medmindre du har valgt en anden leveringsform ved checkout.

Vi kan ikke garantere et præcist leveringstidspunkt, men du får en sms på leveringsdagen, og chaufføren ringer ofte inden ankomst for at aftale placering.

Hvis du ikke er hjemme, stilles pallen uden kvittering, og chaufføren tager et foto som dokumentation.

Angiv gerne et telefonnummer, chaufføren kan træffe dig på, samt marker tydeligt hvor pallen ønskes placeret.

Adgangskrav

Vejen skal være kørefast (asfalt, fliser eller beton). Grus, granitskærver, jord og græs kan ikke benyttes til palleløfter.

Frihøjde: min. 4,5 meter. Fribredde: min. 3,5 meter. Ingen udhængende grene eller forhindringer.

Hvis chaufføren ikke kan komme frem, stilles varen så tæt på adressen som muligt.

Hvis aflæsning med det medbragte udstyr ikke er mulig, kan chaufføren – efter aftale – aflæsse varen ved at vælte den af lastbilen, såfremt varen kan tåle det.

Forgæves levering, annullering og gebyrer
Hvis leveringen ikke kan gennemføres på grund af manglende opfyldelse af leveringsbetingelserne, pålægges de reelle fragtomkostninger, som vi bliver pålagt af fragtselskabet. Nedenfor nogle eksempler på hvad du nogenlunde skal forvente omkostningerne vil være

Forgæves levering: ca. DKK 795,- pr. palle.

Genudsendelse: ca. DKK 500,- pr. palle.

Annullering efter afsendelse: ca. DKK 495,- pr. palle.

Lagerlokationer

Vi opbevarer og sender varerne/produkterne fra vores lagerlokationer:

Nordicwoods
Silovej 20
2690 Karlslunde

Eller

Nordicwoods
Uhregårds Alle 2-4
7430 Ikast

Separate leveringer

Består din bestilling af flere paller, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Fortrydelsesret og tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi alle betalinger inkl. leveringsomkostninger. Tilbagebetalingen sker hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget din meddelelse og varerne retur.

Pengene tilbageføres via samme betalingsmiddel, medmindre andet er aftalt. Du betaler ingen gebyrer for tilbagebetalingen. Vi kan dog holde beløbet tilbage, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har dokumenteret returneringen.

Retur og udgifter

Du betaler selv for returneringen. Hvis du vælger, at vi står for transporten, er prisen minimum 795 DKK pr. palle. Varen skal returneres senest 14 dage efter, du har meddelt fortrydelsen. Gem kvittering som bevis for aflevering til transportør.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle pallevarer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1995kr per palle

Du hæfter kun for en eventuel værdiforringelse, der skyldes anden brug end nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Du skal sende varen til:

Nordicwoods
Silovej 20
2690 Karlslunde

Eller

Nordicwoods
Uhregårds Alle 2-4
7430 Ikast


Reklamation

Når du handler på nordicwoods.dk har du som udgangspunkt 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten er dog begrænset af varens naturlige holdbarhed. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til:

info@nordicwoods.dk

Du behøves medsende fyldig forklaring og billeddokumentation af problemet - så undersøger vi sagen umiddelbart efter modtagelsen af dokumentationen. Du skal reklamere inden for rimelig tid.

Bemærk: hvis varen er transportskadet, bedes du reklamere med det samme efter modtagelsen.

4. Mangelfulde varer og forkerte varer

Købelovens regler kan finde anvendelse på varekøb. Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Du bedes udføre en udførlig kontrol af produktets kvalitet inden du flytter eller fjerner produktet fra stedet, hvor det blev leveret. Ser varen ud til at være skadet eller ikke lever op til vores lovede kvalitetskrav, bør du afvise at modtage varen.

Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvareren,
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Du skal reklamere inden for rimelig tid. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget manglen, vil dette altid være rettidigt. Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer og beskrive hvad der er galt med varen mv. Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare.

Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

Du skal sende varen til:

Nordicwoods
Silovej 20
2690 Karlslunde

Eller

Nordicwoods
Uhregårds Alle 2-4
7430 Ikast

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. 

Personoplysninger

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Nordicwoods.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Direktøren og virksomhedens ansatte for Nordicwoods.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.nordicwoods.dk er Peter Scheibel. Oplysninger afgivet til www.nordicwoods.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos www.nordicwoods.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Nordicwoods.dk via e-mail (info@nordicwoods.dk).

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@nordicwoods.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her

 

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale i erhvervsforhold, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

5. General information

Hjemmesiden “www.Nordicwoods.dk” udbydes af Peter Scheibel, Virumvej 64, 2830 Virum. CVR-nr. 38185683, info@nordicwoods.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på email: info@nordicwoods.dk. Almindelig post: Virumvej 64, 2830 Virum. Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)Til:
Nordicwoods.dk
Hejreskovvej 10F
3490 Kvistgård
E-mail: info@nordicwoods.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:________________________________________________________________________________________________________Bestilt den: ______________________________Modtaget den: _______________________________Forbrugerens navn: ____________________________________________________________________________________Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________________________________Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): ____________________________________________________________________________________
Dato: __________________________